همه غذاهای دوست داشتنی من با کلی نکات خانه داری

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

دانستنی‌های مهم درباره سیب‌زمینی

سیب زمینی در غذاهای سنتی ایرانی همچون خورش قیمه و آبگوشت و... بکار می‌رود و در طباخی ایرانی مصارف زیادی دارد اما بسیاری افراد از خواص این ماده غذایی اطلاع کافی ندارند.

ادامه این مطلب از وبگاه #زندگی_آنلاین را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا خلیل پور

طرز تهیه قارچ سوخاری با سس پنیر خامه ای

در اینکه قارچ از خوشمزه ترین نعمت های الهیه هیچ شکی نیست (البته از نظر خودم). حالا وقتی این اعجوبه خلقت سوخاری هم بشه که دیگه نمیشه صحبتی در موردش کرد. من خودم از عاشقان انواع طبخ های قارچ و مخصوصا قارچ سوخاری هستم. قارچ سوخاری از پیش غذاهای خیلی آسونه که کالری بسیاری هم داره و به همین دلیل بهتره به عنوان یک وعده ازش استفاده بشه. در این مطلب از وبگاه #دونفره بهترین طرز تهیه ای که از قارچ سوخاری امتحان کردم و خودم خیلی دوست دارم رو براتون قرار میدم.

ادامه مطلب را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا خلیل پور

طرز تهیه کیک چای لقمه ای

مواد لازم : آرد 2 و 1/4 لیوان  .  پودر قند 1/2 لیوان  .  کره 220 گرم  .  اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری . گردوی خرد شده 1 لیوان  .  نمک 1/4 قاشق چایخوری  .  پودر قند 1 لیوان برای تزیین

طرز تهیه : فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ کره نرم شده در دمای اتاق ، پودر قند و اسانس وانیل را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود سپس آرد و نمک را اضافه و با قاشق مخلوط کنید.

ادامه این مطلب از وبگاه #ایران_کوک را در این لینک ببینید.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا خلیل پور

آش رشته برای چهار نفر

مواد لازم: 

رشته  آشی : ۴۰۰ گرم

سبزی آشی: ۱ کیلو

نخود و لوبیا و عدس :۴۵۰ گرم

نعناع خشک : ۴ قاشق یا نعناع تازه ۲۰۰ گرم

پیاز متوسط: ۴ عدد

کشک ساییده غلیظ : ۲ لیوان

آرد : ۲ قاشق

روغن : به میزان لازم

نمک و فلفل : به مقدار کافی

طرزتهیه : حبوبات را بهتر است از شب  قبل خیس کنیم.

پیازها را با زردچوبه سرخ می کنیم سپس حبوبات را به آن می افزائیم و می گذاریم کاملا بپزد.

ادامه این مطلب از وبگاه #مامان_اینا را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا خلیل پور

طرز تهیه دسر چیز کیک و نوتلا

مواد لازم : بیسکوییت شکلاتی 12 عدد  .  کره 3 قاشق غذاخوری  .  پودر قند 3 قاشق غذاخوری  .  فندق بو داده 10 عدد . پنیر ماسکارپونه یا خامه ای 200 گرم  .  نوتلا 200 گرم   .  خامه 200 گرم  .  خامه و شکلات تلخ برای تزیین

طرز تهیه : بیسکوییت های شکلاتی را داخل کیسه فریزر بریزید و بکوبید تا خوب خرد شوند ، کره را ذوب کنید و با بیسکوییت ها مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید سپس این خمیر را داخل لیوان یا ظرف دسر بریزید ( میتوانید به جای بیسکوییت و کره از کیک شکلاتی هم استفاده کنید ).

ادامه این مطلب از وبگاه #ایران_کوک را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا خلیل پور

تکنیک های ظریف برای سرخ کردن و نگهداری سبزیجات

آشپزخانه قلب خانه است؛ این را همه اهالی خانواده می‌دانند. بیشتر افراد وقتی در خانه را باز می‌کنند؛ پس از سلام و احوالپرسی، سری به آشپزخانه می‌زنند تا ببینند چه غذایی برای ناهار یا شام در حال پختن است. 

امروزه انواع صیفی‌جات، سبزی، کدو و بادمجان در تمام فصول یافت می‌شود، ولی در فصل سرما ممکن است سبزی‌ها یخ زده بوده یا گل و لای فراوانی داشته باشد. بنابراین خیلی از خانم‌ها مایلند در پاییز که سبزی‌ها هنوز سبز و باطراوت است به فکر سرمای زمستان هم باشند.

ادامه این مطلب از وبگاه #چاشنیک را در این لینک ببینید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا خلیل پور

سیب زمینی آکاردئونی ( سیب زمینی تنوری )

سیب زمینی آکاردئونی یک پیش غذای خوشمزه و یک دورچین فوق العاده در کنار استیک یا شنیتسل و … است. این مدل سیب زمینی به صورت تنوری و بدون سرخ کردن در روغن آماده می شود!

ادامه دستور تهیه این پیش غذای خوشمزه از وبگاه #سلام_بانو را در این لینک ببینید.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا خلیل پور

با این سه راه حل از شر بوی بد فاضلاب آشپزخانه خلاص شوید!

خانه داری: حتما این جریان برای شما هم بارها اتفاق افتاده که کل آشپزخانه ی خود را تمیز کرده اید و آلودگی ها را از هر گوشه و کنار آن زدوده اید، اما باز هم وقتی از کنار سینک رد می شوید، بوی ناخوشایندی به مشام تان می رسد. این بو احتمالا از بقایای مواد غذایی ناشی می شود که در سیستم لوله و فاضلاب سینک تان گیر کرده و فاسد شده است. در این مطلب از وبگاه #چیدانه می خواهد با سه راه حل ساده و کارساز شما را از شر این بو های نامطبوع و لجوج خلاص کند.

ادامه این مطلب را در این لینک بخوانید.


۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
زهرا خلیل پور

آشپزی گردالی – نودل و تن ماهی را امتحان کردید؟

خوراکی پیشنهادی امروز ما که می توانید آن را در یک برنامه کمپینگ امتحان کنید، حاصل خلاقیت های یک برنامه طبیعتگردی است که در آن با ترکیب کردن مواد مختلف به مزه های خوبی رسیدیم. شما هم اگر دوست داشتید، یک بار این غذا را امتحان کنید و ببینید شما هم مثل ما عاشق آن می شوید یا نه.

درست کردن این غذا در یک روز کوهنوردی اتفاق افتاد که ما حتی آب آشامیدنی هم برای نوشیدن نداشتیم و مجبور شدیم از برف های تمیز اطراف جمع کرده و روی حرارت آتش آب کنیم.

ادامه این مطلب از وبگاه #گردالی را در این لینک ببینید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
زهرا خلیل پور

طرز تهیه فلافل بندری خوشمزه با روشی ساده در منزل

با طرز تهیه فلافل ساده و خوشمزه و نکات مهم برای پخت فلافل خانگی در خدمتتون هستم و شما رو با پخت این غذای جنوبی خوشمزه آشنا میکنم تا توی خونه و به راحتی این فلافل بندری رو تهیه کنید و از خوردنش کنار خانواده لذت ببرید. در ادامه مطلب در وبگاه #هنر_در_خانه با این آموزش عالی همراهم باشید.

ادامه مطلب را در این لینک ببینید.



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
زهرا خلیل پور